Thursday, January 7, 2010

Apkah yg lebih penting antara C I N T A dan C I T A-C I T A??....

Kedua-duanya penting sebenarnya..tp ada prioritinyer...lain org lain pendapat..mungkin ada yg kata CINTA adalah penting..dan barangkali juga ada yg mengatakan CITA-CITA lebih penting..tiada yg betol dan tiada yg salah secara abstraknye kerana itu semua bergantung pada sebab musabab masing-masing...

Bagi aku apa yg penting ialah cita-cita..kerana dari kecil sampai sekarang aku belajar dan belajar adalah dorongan ayahbonda ku yang tercinta...segala pengorbanan mereka sangat besar..ibaratkan lautan yg luas dan aku tidak mampu utk membalasnya walaupon ditakdirkan sehebat mana sekalipon aku kelak...segala pengorbanan mereka itu akn ku balasi dgn kejayaanku kelak..INSYAALAH..semoga ALLAH sentiasa tambahkan dan kekalkan iman dlm diri aku supaya aku tidak lupa diri dan sentiasa ingat pd ibubapa aku..amin....
Bagaimana kita hendak membalas jasa ibubapa kita sekiranya kita tidak mempunyai cita-cita?Justeru cita-cita harus tersemat dihati utk kite megejar kejyaan..dan CINTA..bagi aku mungkin akan hadir bila-bila masa sahaja...apa yg penting niat kita..insyaallah segalanya akan dipermudahkan oleh-NYA jika niat kita suci murni...dan CINTA..hadirlah engkau dalam hidupku tanpa mengalpakan diriku tatkala aku sedang mengejar cita-cita ku...mungkin CINTA dan CITA-CITA bole hadir bersama namun kita harus bijak menguruskannya supaya tidak terlena dalam nikmat dunia...

::Pastikan ada cita-cita sebelum ada cinta..
::Cinta bole hadir dikala ada cita-cita..
::Cinta juga bole selari bersama cita-cita...

*********************** C I N T A    C I TA-C I T A *******************************

0 comments: