Friday, January 27, 2012




Semoga ibu bapa kita sentiada berada di dlm keadaan baik dan dikurniakan kesihatan yg baik semoga boleh beramal ibadat kpd Allah swt.

p/s: Semoga ibuku cepat sembuh dan ceria seperti biasa..Amin...

Pejam celik-pejam celik, Januari semakin hampir untuk meninggalkan kita semua..Jika tadi aku bekerja di hari Jumaat 27 Januari 2012, sekarang sudah tepat pukul 12mlm menunjukkan masa terus berlalu dan telah masuk 28hb Januari...Sedar tidak sedar, hanya 3 hari lagi kita akan masuk bulan Fenruari..Sungguh cepat masa berlalu..Ini bermakna sudah hampir genap sebulan aku sambung belajar...

2 hari lepas merupakan yg suka dan duka buat aku..Apa yg suka dan apa yg duka?? Aku mulakan dengan yg duka dulu...dukanya apabila pinjaman PTPTN aku di tolk atas alasan akaun lama masih aktif...Nasib baik ada ex-student aku kerja kat PTPTN..siasat punyer siasat rupernya kes dulu PTPTN x setel lg...Walaupun aku dah byr semua hutang masa degree dulu, tapi PTPTN x keluarkan surat pelepasan hutang...Sb tu lah yg sangkut kali ini...Tapi alhamdulilllah hari ini aku dah boleh apply semula sb student aku tu dah setelkan semua..Alhamdulillah,ku panjatkan kesyukuran ke hadrat ilahi dengan harapan semoga permohonan kali ini di luluskan...

Dan berita gembiranyer, permohonan utk pengeluaran KWSP aku y x seberapa tu dpt di keluarkan utk pembayaran yuran blja..Mmg lah semua yuran dah byr, tp itu aku berhutang dgn ASB aku sendiri..maka kene ganti la..hehhehe..

Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.. Kalo semua yg kita impikan dan inginkan dapat sesenang A-B-C..Maka dimanakah nikmat kejayaan kita..Aku percaya Allah sudah buat yg terbaik utk hambanya...Yg penting kita harus tabah dan jgn mudah putus asa....

p/s: Semoga ALLAH kuatkan semangat kita semua utk mendapat nikmat dunia & akhirat :)

Thursday, January 12, 2012

Pengorbanan

Bismillahirahmanirrahim...

Sedar x sedar..hari ni sudah 13 Januari 2012 bersamaan 19 Safar 1433H...Sungguh cepat masa berlalu..sudah 13hari masuk tahun 2012..

Alhamdulillah, 2012 ini membuka lembaran baru buat aku yg kembali bergelar seorang "Pelajar"..Ya!mmg cita2 dan harapan aku untuk belajar sekurang2 nya sehingga ke peringkat Master/Sarjana..Alhamdulillah, tahun ini hajat aku tercapai, dengan rezki yg Allah kurniakan ini semoga aku tidak persia2 kan...

Mmg x mudah untuk berjaya, dan tidak mustahil utk berjaya...Bagi aku, sesusah mana pun sesuatu perkara itu...Sesukar mana pon benda itu dan sesulit mana pun ia..Insyaallah berbekalkan semangat dan sokongan insan2 sekeliling yg tersayang disulami dgn doa kita kpd Allah swt, insyaallah semua nya akan berjalan lancar..Apa yg penting niat kita mesti baik...

Tipu lah kalu aku x kata ada masalah utk sambung belajar ni..Ya...aku mmg ada sedikit masalah..terutama dr segi kewangan..Tapi aku ni jenis yg malas nk pikir negatif..bila aku mahukan sesuatu aku akan usahakan..Begitulah kes sambung belajar ni..mmg aku tau duit simpanan aku x cukup utk menampung kos pengajian yg memkaan masa selama 1.5~2tahun ni..tapi aku tegar juga dgn pilihan aku nk belajar sb aku percaya Allah akan bagi rezeki jika kita berusaha..Sampai lah ke saat ini, aku boleh menarik sedikit nafas lega kerana aku telah menyelesaikan segala yg patut...Mmg agak sakit la 2~3 minggu ni sb kene selalu ulang alik ke kangar nk uruskan semua ini..tapi kalu aku x berkorban, mcm mn nk berjaya??Aku  anggap ini satu pengorbanan yg baru bermula untuk mencari kemanisan kejayaan kelak..Insyaallah..

Harapan aku, semoga Allah tabahkan dan kuatkan hati aku tuk terus berjuang mendapatkan ilmu dan juga semoga pernudahkan segalanya..Amin..amin ya rabbalalamin...:)

p/s:Tiada kejayaan yg tidak memerlukan pengorbanan..Malah lagi banyak kita berkorban, lagi manis detik2 kejayaan yg kita akan kecapi...

;;