Friday, February 26, 2010

Selamat menyambut Maulidur Rasul..marilah kita memperbanyakkan selawat keatas Nabi Muhammad S.A.W....

Rasernyer da lama x menulis d blog ni...maklumlah bz..bkn aku sorang je..rsanyer semua dak2 kelas aku pon bz...tmbah2 PSM ntah kemana lg...aku lg la sadis...ingatkan PSM nk siap da line balancing..uper2nyer tidak sama sekali..tersilap data lak...maka aku harus buat semula..huhhh...

Arini dlm sejarah...dr tghri td aku melekat je dgn laptOp ni...mngadap PSM la..benti jap..pastu nk sambung blik...buka2..uhhhh..keciwa..td x save..mcm pak pandir lak rase..kene la taip semula data...
Pastu line balancing aku ni x jd lagi..LOn kata nk tOlong dgn nada pujuknyer td..mungkin die tau aku tensen kOt..huhuh..sO, sesi PsM utk hari ni da TAMAT...

Sunday, February 21, 2010

..Mereka hanya mampu menilai tp tidak mampu untuk memahami..Biarkan mereka dgn tanggapan mereka..

Walau hati ini terguris namun kesedihan tidak dirasai meraka namun diri sendiri yg merana..

lantas..

tegarkan hati utk menumpuh semua ini dgn tabah..

Sesungguhnye Allah ketahui niat kita...Apa yg penting diri sendiri lebih mengetahui ape yg kita lakukan..

Friday, February 19, 2010


DI SINI SEGALA BERMULA
CEMERLANG MENCIPTA GEMILANG
BERTUAH BUMIKU MENYAKSI
BERSAMA KITA BERJUANG

TERSOHOR PERSADA DUNIA
SENADA WAWASAN NEGARA
MELAHIR INSAN LUHUR JIWA
MAMPAN MENAMBAT DUNIA

C/O

PERKONGSIAN PINTAR
UNIVERSITI DAN INDUSTRI
KREATIF INOVATIF

PEMBELAJARAN TERAS
APLIKASI DAN KOMPETENSI
TEKAD MENCAPAI VISI
DEMI SEMANGAT NEGARA
KAMI MENCURAH BAKTI
NASIB PERTIWI TERUS DIBELA
KEPADA IBUNDA KAMI BERJANJI

UTeM KU CEMERLANG
UTeM KU GEMILANG
UTeM KU TERBILANG
UTeM TERUS BERJUANG

UTeM KU CEMERLANG
UTeM KU GEMILANG
UTeM KU TERBILANG
UTeM TERUS BERJUANG

Wednesday, February 10, 2010

Diriwayatkan dari Jabir ra. : Nabi Muhammad Saw pernah bersabda, “ketika malam turun, dekatkanlah anak-anak kalian kepadamu, karena waktu itu setan bertebaran. Sejam kemudian, kalian dapat melepaskan mereka; dan tutuplah pintu-pintu rumahmu dan sebutlah nama Allah, padamkanlah lampumu dan sebutlah nama Allah, tutuplah minumanmu dan sebutlah nama Allah, tutuplah juga bejanamu dan sebutlah nama Allah, sekalipun hanya dengan meletakkan sesuatu di atasnya”

~picnic PD~

Hari sabtu lepas..6 Feb 2010..kitaorg (bdk2 kelas) g picnic kat Port Dickson..tp x sampai PD beol pon..juz ONE_STOP kat Tanjung Biru..em..ok la x ramai org...kalo g PD betol mesti ramai gile...maklumla weekend..dgn berbekalkan maknan spt...
~nugget
~sosej
~ nasi
~ayam pedas
~telur dada
~sayur
~dll

kami sampai sana dlm pukul 10 lebih dan meninggalkan Tg Biru tu kol 4 lebih..destinasi setrusnye menjejaji pantai PD,Telok Kemang n jalan2 cari pasal kat PD..hohoh...

Tp...acara yg paling best adalah naik banana boat..peh..pengalaman y x extreme..huhuhu...dulu aku naik x da la mcm tu skali...kaki atas tngan kat bawah..melayang2 aku  mcm mt rempit..huhuh...
pastu da dijatohkan kali ke-2 x bleh naik plak atasa bot tu..siap naik bot yg ke-2 lak..hohohh...mcm siot..

neway...its wonderful trip..

 

~serabut~

Hidup aku x setenang air dikali sejak 2 menjak ni..bnyak perkara aku pikir...starting ceritanye dgn x da kereta nk g kls bln januari aritu sampai skg..pastu mak aku sakit..tenang seketika..mak aku sakit lg...x sampai ati aku nk tinggalkan mak aku dlm keadaan mcm tu..tP nk wat cm ne..aku serba salah..da bnyak kelas aku ponteng..kwn2 pon da bnyak cover aku...aku jd x keruan je kebelakangan ni..nk cerita kat kwn2 pon rsnye x da sape yg paham..aku terpksala pendam sorang2...nk citer sikit2 tu bole la tp adil ke aku nk bebankan kwn2 dgn kisah idup aku..jadi..y terbaik biarla aku pikul sorang je beban ni..

kalo nk ikutkan ati aku..aku nk terus je stay kat umh..jg je mak aku...tp keje melambak..serabut dgn PSM ni lg yg x nmpk hala tuju lg..3 4 minggu lg da nk present..wah...pressure btl rasa..aku tau semua ini ujin Allah swt pd aku dan keluarga..sesekali agak rapuh ati aku nk terima semua ni..namun sbg hamba-NYA aku patut terima segalanye...kadang2 aku pikir Allah takdirkan semua ini mungin utk aku lebih rapat pada-NYA..

Sekarang ini..aku hanya mampu berdoa,solat hajat agar ditenangkan dan mak aku sembuh seperti sedia kala...amin..

"Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan) ; yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi." (Q.S Al Furqan:53)

Jika Anda termasuk orang yang gemar menonton rancangan TV `Discovery ' pasti
kenal Mr.Jacques Yves Costeau , ia seorang ahli oceanografer dan ahli selam terkemuka dari Perancis. Orang tua yang berambut putih ini sepanjang hidupnya menyelam ke perbagai dasar samudera di seantero dunia dan membuat filem dokumentari tentang keindahan alam dasar laut untuk ditonton di seluruh dunia.

Pada suatu hari ketika sedang melakukan eksplorasi di bawah laut, tiba-tiba ia menemui beberapa kumpulan mata air tawar-segar yang sangat sedap rasanya kerana tidak bercampur/tidak melebur dengan air laut yang masin di sekelilingnya, seolah-olah ada dinding atau membran yang membatasi keduanya.

Fenomena ganjil itu memeningkan Mr. Costeau dan mendorongnya untuk mencari penyebab terpisahnya air tawar dari air masin di tengah-tengah lautan. Ia mulai berfikir, jangan-jangan itu hanya halusinansi atau khalayan sewaktu menyelam. Waktu pun terus berlalu setelah kejadian tersebut, namun ia tak kunjung mendapatkan jawapan yang memuaskan tentang fenomena ganjil tersebut.

Sampai pada suatu hari ia bertemu dengan seorang profesor muslim, kemudian ia pun menceritakan fenomena ganjil itu. Profesor itu teringat pada ayat Al Quran tentang bertemunya dua lautan ( surat Ar-Rahman ayat 19-20) yang sering diidentikkan dengan Terusan Suez . Ayat itu berbunyi "Marajal bahraini yaltaqiyaan, bainahumaa barzakhun laa yabghiyaan.. ."Artinya: "Dia biarkan dua lautan bertemu, di antara keduanya ada batas yang tidak boleh ditembus." Kemudian dibacakan surat Al Furqan ayat 53 di atas.

Selain itu, dalam beberapa kitab tafsir, ayat tentang bertemunya dua lautan tapi tak bercampur airnya diertikan sebagai lokasi muara sungai, di mana terjadi pertemuan antara air tawar dari sungai dan air masin dari laut. Namun tafsir itu tidak menjelaskan ayat berikutnya dari surat Ar-Rahman ayat 22 yang berbunyi "Yakhruju minhuma lu ' lu`u wal marjaan" ertinya "Keluar dari keduanya mutiara dan marjan." Padahal di muara sungai tidak
ditemukan mutiara.

Terpesonalah Mr. Costeau mendengar ayat-ayat Al Qur ' an itu, melebihi kekagumannya melihat keajaiban pemandangan yang pernah dilihatnya di lautan yang dalam. Al Qur ' an ini mustahil disusun oleh Muhammad yang hidup di abad ke tujuh, suatu zaman saat belum ada peralatan selam yang canggih untuk mencapai lokasi yang jauh terpencil di kedalaman samudera. Benar-benar suatu mukjizat, berita tentang fenomena ganjil 14 abad yang silam
akhirnya terbukti pada abad 20. Mr. Costeau pun berkata bahawa Al Qur ' an memang sesungguhnya kitab suci yang berisi firman Allah, yang seluruh kandungannyamutlak benar. Dengan seketika dia pun memeluk Islam.

Allahu Akbar...! Mr. Costeau mendapat hidayah melalui fenomena teknologi kelautan. Maha Benar Allah yang Maha Agung. Shadaqallahu Al `Azhim.Rasulullah s.a.w. bersabda: "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yang dikaratkan oleh air." Bila seorang bertanya, "Apakah caranya untuk menjadikan hati-hati ini bersih kembali?" Rasulullah s.a.w. bersabda, "Selalulah ingat mati dan membaca Al Quran."

Friday, February 5, 2010

Jumaat.....mlm...idea on d spot gak...kali ni g cowboy town..A Famosa Resort,,yg mn tempat yg da lama aku idamkan....tp x penah terpikir nk g cowboy..aku cm teringin nk mandi kt water world a famosa resort tu..tp g cowboy town pon ok la kot..sampai gak a famosa resort..hahah..maka aku ber-4 p la sana aku~syila~pali~Baei...
x da la best sgt tempat die..juz bnyak pertunjukan..da mcm sarkas pon ada..segala binatang wat persembahan..haha..quite nice..em..pglmn tgk wayang dgn kerusi bergerak n 4D mmg menarik...tgk cviter antu tp aku gelak bagai nk rak sb kusi tu sesuka ati bergerak..terasa klkar lak..neway thats a new experiance i got...

pemandangan kat sana pon bole tahan gak menarik..typ y x menariknye kamera x se-gah kamera lon..kalo kmera lon n meor ada pasti lagi bermakna *jln2 kiteprg tu..hahha..lagi satu y x menarik adalah tiket..RM45..hahhah

kesimpulannye..Ok la...aku suka g tempat baru!




JB~


Jb ooo Jb..itu je yg mampu aku ungkapkan lepas blik dr merayap kat kota JB..hahha..pln on d spot..beberapa minit sebelom berangkat,idea tercetus~packing baju~terus g beli tiket mc~terus g..hoohh~mcm menarik je sb x pening2 nk plan awal..al sebabnye...bosan..30hb jan..sabtu..ramai yg balik kg..tinggak aku n pali je..maka mula la idea gile timbul..
mengapa JB???sb...
1)aku x penah g JB...
2)da lama berhasrat nk g JB
30paling dekat perjalann

maka...bile sampai Jb..em..xda ape pon..huhu..mcm biasa...aku rs lagi bagus melaka..tp x pe la..d most important is experiance..best  gak la..aku g danga bay..JJ tebrau selepas d promote sasa,CT square...em..ok la...tp x spent ms lama pon..esok nye da blik melaka..nex time kalo nk g kene g dgn kete sb satu tempat ke tempat lain jaoh..huhuh..neway..d nice weekend~

em..rasa lama gile aku sisihkan blog ni..bkn ape..tp x da masa lgsung nk luang masa nk melulis blog ni..ni pon aklu br je setel wat asg CAD CAM..ada sedikit ruang sebelom aku tdo,maka aku jengah blog aku sebentar..em..risau gak esok x terbangun sb pln nk g picnic PD..3biji kete..asalnye 5 biji..pas di tolak bahagi darap..tinggal 3 biji je y kompem..hehhe..neway ok la kot..juz nk hangging out n release tensen..walopon keje melambak tp chill out seketika...hohoho...esok yg akn g..

Lon (pengurusi)
Izni (timbalan)
Koma(setiusaha merangkap bendahari)
sasa
amin
pip
pali
zaren
mat
wankur
berg maybe....

esok yg pasti acara yg paling menarik adalah bergambar sampai lebam..bole la aku belagak mcm model sb x ramai org..hahahha...ok...chills....~

;;