Tuesday, September 6, 2011


Hari ini 7/9/2011...X terlambat kot aku nk ucapkan Selamat Hari Merdeka kpd semua rakyat Malaysia...X sempat nk menulis tentang kemerdekaan tempoh hari tatkala bz dgn kenduri abg yg mana tarikh pon sama yakni 31 ogos 2o11...Jadi, bz duk uruskan wedding die sampai x dak masa nk mencoret di blOg kesayanganku ini..ehehe..Btw, Selamat Hari Merdeka kepada semua..

Bila tiba je 31 ogos..aku pasti terkenangkan memori di Utem sewaktu belajar 2 3 tahun dulu yg mana masa tu ada pertandingan penulisan utk sempenan hari kemerdekaan..So tetiba je aku tertarik nk join sb saje2 dan x menaruh harapan ape2..and that is first time i wrote..Betul kata org..tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tiada siapa yg tau melainkan Allah swt..Dipendekkan cerita aku menang tempat ke-2 atau ke-3 aku dah lupa..yg pastinyer time tu aku kg kg sb cuti sem..but then ada MPP Utem kol aku mintak no akaun nk masukkan duit sb aku menang penulisan katernyer.hehe.Alhamdulillah lah rezeki...Masa tu x silap aku dpt rm150 kot..not so sure..da lama x ingat da..tp it was a sweet memory la i ever had since that is the 1st try utk menulis..ehehe..tp sebenarnya aku ni mmg ada gak la minat nk menulis, tp masa tu x cukup..Org kata, utk menulis ni kene ada masa yg lapang dan masa relex2 boleh la tulis..aku ni...usahkan nk menulis, keje skng pon x abis buat lagi..heheh..tgk la suatu hari nt aku nk gak keluarkan penulisan aku nt..insyaAllah..doakan yea =)

Ok lah, cukup lah stakat tu je citer pasal kenangan lama dulu..Tetibe je hati berbunga bila teringatkan kenangan2 indah dulu..heheh..tp skrg x lagi sb alam belajr dgn alam pekerjaan amat berbeza..cuma kita sendiri lah kene pandai membahagi masa dan adapt dgn surrounding =)

Anyway, sekali lagi aku nk ucapkan Selamat Hari Merdeka kpd semua..Merdeka lah kita drp semua benda2 negatif in order to be a better person...sama2 lah kita doakan agar negara kita sentiasa aman dan dilindungi Allah dr bala bencana...
dan tema utk hari kemerdekaan tahun ini adalah.

“1Malaysia : Transformasi Berjaya, Rakyat Sejahtera”
i luv Malaysia!!

0 comments: