Monday, September 5, 2011

ABg Kawen~

2 3 bulan sebelum 31/8/2011...kalut ribut semua nk uruskan perkahwinan ni...tP alhamdulillah segalanya berjalan dgn lancar walaupon bnyak onak, duri, dugaan yg dtg sehinggalah ke hari akad nikah tersebut....Tp apa yg penting, segalanya telah selesai..

Ceritera citer nyer cm ni....31/8/2011 abg aku akd nikah di rumah pengantin perempuan di Jerteh, Terengganu..Maka pukul 8 lebih bersatu lah ikatan pernikahan antara mereka...Upacara pernikahan ini berjalan pantas kerana imam ada ramai lg pasangan yg nk di nikahkan..Jadi, abg aku ni adalah pasangan pertama, maka lps solat maghrib jek terus akad nikah..Alhamdulillah segalanyer berjalan lancar..Mlm nikah ni, mereka semua berpakain puteh manakala keluarga berpakaian bebas seperti gambar di bwh ni---->






Pastu..selesai jek akad nikah tu, pas mkn2..balik ke rumah abg long di besut...sb esok nyer pula nk kenduri umh pegantin pompuan..so, x balik terus ke rumah la, juz transit di rumah ang long sb dekat dgn rumah pengantin perempuan...kalo balik umh di Machang tu akan mkn masa lebih sikit la....
Maka keesokkan hari nyer, pas zohor je, kami tiba di rumah pengantin perempuan...Lps bersanding, mkn da kenyang kami pon balik la rumah....Utk kenduri ni, pasangan pengantinmengenakan baju warna kelabu manakala keluarga aku serba puteh..sweet jw puteh kan?kan?hehheheh ~nah tgk gambar ni....










dan akhir sekali kenduri di rumah aku pada 3/9/2011 adalah kenduri di rumah aku...Tema utk keluarga adalh warna pink, manakala pengantin warna purple..yg kelakarnyer khemah warna oren+puteh..ahahahha...mmg warna warni aidilfitri btl la..ahaha..but anyway i loike!..Yg x suka nyer, on thay day kamera aku rosak plak tibe2..maka x bleh nk amik gmbar..but then, da abis semua kamera br ok balik..mcm x nk bg bergambar jek..huhuh~maka x bnyak la gmbar ada utk ari tersebut...





Maka dengan berakhir nyer kenduri 3/9/2011 maka selesai sudah segalanyer....Baru aku perasan yg abg aku akan nikah di hari kemerdekaan yakni 31 Ogos 2011..Btw SELAMAT PENGANTIN BARU SEMOGA KEKAL KE AKHIR HAYAT...

Cume yg x best skng ni, aku menjadi topik plk..bila nk kawin?bila nk kawin?bila nk kawin????huhhhhh...soalan tersebut da mjdi soalan wajib dah..adoiiii..kalo duit aku bnyak, aku da kawin....Jadi, sape yg nk aku kawin cpt, maka tlg doa2 kan la agar di murahkan rezeki, di kurniakan sorang wanita solehah...amin =)

0 comments: