Friday, December 18, 2009


Di pagi ari dikala embun nan beransur kering 18 disember 2009,di pagi jumaat yg redup dek kerna ujan x berenti dr semalam membuatkan aku enggan untuk melepaskan selimutku..huhuh...sungguh nyaman pabila dibaluti selimut bituku nan berbulu2 ditepi..huhhuh~tp aku tidak bisa tidur semula selepas subuh kerna aku harus ke kedai utk membeli sarapan pagi..pg ini tidak bisa masak memasak sb akak aku br dpt gaji..hoho~mak ayah aku lak nk g Besut ada kenduri..dependekkan cerita..~sarapan pagi~zassssss...

Dlm kol 10pg abg long dtg menjemput mak ayah aku n ank buah aku si kembar dan yg bongsu tu ke Besut...lepas je dorng p bertolak kitaorg yg kat umah ni bz bersiap nk g jln2 dek kerna bosan duk umah je x da org..aku bersama akak+abg+sorng ank buah keluar ke tanah merah~rantau pjg~tanah merah...kemudian pas soping..x da la soping sakn sebab ujan lebat..susah nk gerak...huhuhu..aku sempat beli sehelai jeans je.hohoh~pastu singgah mkn kat tanah merah n balik...

Cerita sedihnya...kami x bole balik umah sb banjir..hohho~rs kelakar pon ada..kua jln sampai banjir...hohho~charger aku dah la x da..laptop pon x da..semua duk umah...adusss...nasib abik umah akk aku ada kt Kg aku gak cuma umah die x banjir..maka kami pon tumpang la umah kakak dulu..mak ayah aku yg pegi kenduri pon x sempat balik..maka berkampong umh kakak jg..semalaman aku bungtu sb hp x da bteri,laptop pon x da..so tdo je la..

kemudian dipagi 19 disember seperti biasa bangun~sarapan pastu aku balik ke umah aku...tp x bole masuk dgn kete la..terpaksa aku park kete kat lua n jalan mask redah air..mengharungi air tu sungguh tragis n memenatkan....kepala otak ni duk pk ape la ada dlm air tu..sekali aku tertengok lintah..huhuh..aku rasa bagaikan the flash lak aku jln..kaki ku terselamat jd manghsa lintah itu..hahhah..samapi umah aku amik brg2 penting,panaskan kete kancil aku yg terperangkan kat umah..jd mangsa banjir x leh kua...huhuhu..nasib baik umah air x sampai umah aku..cuma aku pikirin mcm mn aku nk balk kl esok...kalo air da surut bole la aku balk,kalo x tunggu je la dulu...pas aku amik semua brg penting aku balik semula ke umah akak aku...

baru tenang sikit bile hp pon da boleh cas dan laptop pon da amik emmbuatkan aku bole menulis blog aku pg ni..hehhehhe


p/s:

::banjir ni suatu ujian yg menunjukkan kekuasaan allah,kite sbg manusia haruslah banyak bersabar...
::aku terpikir gak kalo aku x dapat balik kl sblm 22hb..abis lah aku..ada appointment dgn kilang sony...
::arap2 ptg ni banjir da surut..hohoh~

0 comments: