Sunday, December 6, 2009

Hati aku girang je rs bile tgk ayah aku da sihat..sebelum ni ayah aku x bp sihat...kesihatan x menentu..kdg2 ok kdg x...agak susah nk smyag berjemaah lately..tp 2 ari lepas kol 6pg aku dgr org berzikir kat bilik solat..aku amati betul2..itu suara ayah aku..tetibe je aku rs happy je..sb da lama aku x dgr suara ayah pg2.kalo dulu slalu bgn pg smyag subuh sama2..kalo aku x jg pon..suara ayah aku berzikir kt bilik solat akn membuat aku terjaga..syukur ya Allah kerana telah memberi kesihatan yg baik utk ayah aku..semoga ayah aku sentiasa sihat dan boleh mengerjakan ibadah seperti biasa...

setelah ayah aku sihat,kami sekeluarga bole solat berjemaah..yg wajibnye maghrin n isyak...bile da dewasa ni..aku rs amat bermakna bile dpt solat berjemaah dgn mak ayah n adk beradik n ank sedara y lain...seperti suatu y x ternilai..kalo zaman kanak2 hingusan dulu amat berat nk bgn nk smyg jemaah..huh..selalu je kene marah..hehehe..sekarang ni sememjak duk jauh, rs rindu gile tambah2 aku teringin sgt nk smyg sujud sejadah dgn ayah...kalo duk kl ke mlka x penah smyg sujud sejadah sb smyg kat umh..ayat sejadah pon aku x hafal..huh...bile la kau nk hfal ayat tu..semoga allah memberi aku kekuatn dan ingtan y baik utk mghafal..amin..

p/s:hargsai la ape y kita miliki sebelum ia lenyap di hari2 mendatang....

0 comments: