Thursday, June 14, 2012

Nikmat Allah..

Alhamdulillah hari ini 25 Jun 2012m bersamaan 25 rejab Allah masih memberikan nikmat hidup kpd ku dan kpd pembaca blog ini..Dgn nikmat yg Allah berikan itu, kita masih berkesempatan untuk meneruskan hidup dgn agenda tersendiri. Sedar tak sedar, hanya tinggal 5 hari lagi bulan rejab..Subahanallah,cepat btl masa berlalu..

Hari ini genap 31 hari arwah ibuku meninggalkan kami semua..Namun terasa bagaikan semalam ibu meninggalkan kami..Walaupun ibu tiada di sisi namun, aku dpt rasakan arwah masih ada dan aku sangat merindui ibu..Subahanallah..Beginikah rasanya perasaan org yg kehilangan org tersayang, apatah lagi anak2 yatim piatu.Pasti mereka lagi bersedih.Namun, walau apa pun berlaku, aku tetap bersyukur, Allah masih pinjamkan seorg ayah yg penyanyang utk kami sekeluarga..Allah masih pinjamkan segala nikmat kesihatan yg baik utk aku meneruskan hari2 utk mencari rezeki...Alhamdulillah syukur...

Di hari jumaat yg mulia ini, sedang aku mendengar alunan merdu surah al-kahfi, terasa sayu..sayu entah kenapa...sesekali air menitis bagaikan titisan hujan renyai...Subahanallah sungguh indah bacaan ayat suci al-quran ini..Dikala terasa sayu, perasaan rindu pada ibu dan ayah sgt mendalam..Ya Allah kuatkan lah hatiku ini ya Allah..

 

0 comments: