Friday, April 15, 2011

PERJANJIAN

Sudah lama tidak berkesempatan utk menulis di blog ni...Maklumlah sejak kebelakangan ni agak bz sket...Students nak final..Insyallah Isnin ni dorang da stat Final...Doaku hanya mengharapkan yg terbaik utk mereka dan semoga mereka peroleh kecemerlangn kelak...Sebagai seorang warga pendidik, tiada yg lebih puas selain drp ank didiknya berjaya..Begitu juga lah aku, risau 10X ganda dr student yg nk amik exm..

Aku sudah bg yg terbaik,hanya tinggal usaha mereka sahaja.Semoha Allah membuka pintu hati dan mempermudahkan urusan mereka dlm mgulagkaji dan mnjwb exm kelak..amin...=)

Hari ni 16hb April..Rasanyer begitu cepat pula masa berlalu...tup..tup...sudah pertengahan April..DLm ms yg sama,aku menunggu jwpn pertukaran ke DUngun..Yer..dulu..ms awal2 dtg ke Perlis..hati ini meronta2 nk tukar..tp sekarang tidak lg..aku sudah selasa berada di PTSS ni...mungkin inilah yg di katakan ujian..bila ku rs selesa, ada plak org yg btl2 ingin tukar...Org DUngun nk tukar ke sini...Di sebabkan satu PERJANJIAN aku terpaksa akur....walaupon bkn 1 perjanjian rasmi, tp aku rs perjanjian tetap perjanjian..rs bersalah jika aku tidak menunaikan janji tersebut...Pada mula aku dtg sini, sku sudah berjanji dgn org tersebut mahu tukar kelak,jd bila permohonan pertukaran di buka, nak x nak aku harus isi borang itu dgn hati yg x rela...Kalo dulu mengharap 100% dpt tukar..sekarang tidak lagi..Aku berserah secara total kpd Allah yg maha esa utk menentukan segalanya..Aku yakin, DIA akn bg y terbaik buatku..

Jika rezeki ku sudah tertulis di sini,maka aku akan berada di sini...nmun..jika rezeki ku di Dungun,maka aku akan pindah ke Dungun menjelang JUN nanti...Wallahualam..Hanya DIA yang tahu segalanya....

2 comments:

Lang Legar said...

aku dah cakap nie haha. betul rupanya apa aku cakap. awal2 mustila kita tak suka tapi lama2 pasti kita suka.

tapi apa2 pun, kat mana ko bakal mengajar, harap tetap mengajar dengan penuh dedikasi.

zul hasan said...

em tu la...aduss..frust la plak kan kalo kene pindah..huhuh...bln 5 ni kptsan