Monday, April 18, 2011

Holiday~Singapore~

Aku hampir terlupa untuk berkongsi pengalaman yg cukup best tatkala bercuti ke Singapore pada 26~28 Mac 2011..ia nya tak lama tp its a nice vacation~ :D

Bermula nyer perjalananku dr Perlis (Jumaat-7.00 mlm) menuju ke Airport Alor Star...Thanks to Shah sb hantar aku ke sana..Flight aku ke KL sepatutnyer pukul 9 mlm, tP delay sO gerak kol 10.40mlm da..sampai KL kol 11.40mlm..Kesian kat Pali n Koma tunggu sana lama..sempatlah dorang g makan kat marrybrown n mkn ayam yg ada bulu..ngeh3~tragis tOl!! ahahha..

Then, dr LCCT airport gerak ke Bangi lepak2 dengan Lon, Izni,Pali,Koma kat restoran Sup urat keting yg femes dgn satay best..nyum3~aku yg mmg lapa yg x mkn lg sejak dr balik keje,apa lagi..telah membaham nasi goreng kg dan satay...muahahhaa~nak blnja dorang tp masing2 da kenyang sO blnja satay je mlm tu..Biasalah..aku yg 1st gaji setelah 3 bulan merempat di Perlis tu mahu di paw oleh kwn2,tp kwn2 x reti amik kesempatan lak..ahaha..dorang da kenyang..maka mlm tu blnja satay dan minum sahaja....mkn punyer mkn tgk jam dah hampir kol 2 pagi..Maka kami pon balik..sb esok pali keje koma plak ada trip ke PD dgn department die...Balik umh plak bkn dpt tdO..duk bersembang dgn pali hampir kol 4 br tdO..ahaha..maklumlah lama x jumpa,bnyk gossip penting yg perlu di kOngsi...kalo boleh x nk ketinggalan walopon 1 cerita..ahahha...Bkn gosip ape,cume perkembangan kwn2 je..heheh~kemudian tdOo..zZZZzzzzzzz...

EsOk pagi Pali g keje,aku la dok umh sorang2 dengan aktivitas ku....Keluar pusing2 Bangi yg sudah 3 bln di tinggalkan,rs rindu gile..sempat lah jumpa kawan2 Sony dulu, pastu lepak2 dengan Hilmi member aku yg kenal ms praktikal Sony tahun 2007 dulu..Dipendekkan citer..aku g cr tiket bas ke JB mlm tu sb nk kumpul JB dulu sbln g sengapore sb member aku 2 sorang lg tunggu sana...

26.3.2011. Pukul 7mlm kami pon naik la bas..kami tu merujuk pada (Aku, Pali dan Zul K)..Naik bas Eagle yg mana aku da coppppp x mau naik lg...Da la bw lembap, x best lak tu..bdget dlm 11mlm sampai la JB, tp di sebabkan kelembapan driver tersebut sampai hampir kol 1..Kesian kawan aku Ijad yg tungggu kat JB tu...Sampai sana je, Ijad amik g checkin kat JB then kuar mkn...Kat situ sekali lg fenomena tdO lambat bile lepak punyer lepak kol 2 lbh br balik hotel..Dkt kol 4 jg la baru tdO..padahaL esok...eh..esok apenyer,,dikire hari yg sama la kan kol 6pg janji dgn sorang lagi member, Pejal nk jp kat imegresen Singapore..maka kami pon tdOoo..zzzzaZZZzzzz....

Ntah semangat apakah yg bersatu dengan kami..tDo lambat tp kol 6 da bole bngun siap2 turun nk g ke Singapore..tP biasalah janji Melayu..jnji kol 6 di Imegressen, tp kol 6 kami br bangun dan bersiap...kOl 7 bertolak ke Larkin...Perancangan nyer di Larkin bole terus ke Singapore..Bila tibe kat sana, Pejal ckp die nk masuk JB dulu sb nk g bank (Pejal tu member aku yg keje di Singapore)..mmg perasaan masa tu sungguh cis!huhuh~kalo la pejal tu ckp nk ke Jb, x da nyer kami nk ke Larkin.Kami tunggu je kat Jb train station..huhuh..x ke jd 2 keje lak...dr Larkin kami naik Teksi lak ke Terminal kat City Square JB..So dr janji kol 6 pg td nk jumpa, kol 10 br nampak batang idung Pejal.Dalam ms tunggu pejal tu, kami sempat ler g tukar duit kat Pengurup Wang..masa tu rate 2.4..So, aku tukar RM700,dapatlah dlm $300 dollar..huhuhh..mahalnyer duit singapore.Then, lps setel pejal ke Bank kami pon bertolak la ke SIngapore...

Ok,ni baru nk masuk citer ke Singapore..kehkeh3~
Dr terminal tu kami naik bas ke wOodlands...Bas plak bukan mcm kat malaysia ni, mostly org sana pakai kad mcm kad touch n go..kalo paki syiling leceh sket sb kene btl2 cukup..Nasib baik la pejal pinjamkan Kad dia pada aku n Pali..Zul K n Ijad guna syiling..heehe..Then, setibanyer di imegressen, kami kene turun bas n g check up kat imegresen tu.Sebelum checkup tu kene isi form 'white card' utk org asing masuk ke negara dorang..Pastu..Ya ampun, org2 sana berjaln mcm lipas kudung..laju semacam je..mcm org2 Jepun je aku tgk..Mmg totally x sama lah dgn org Malaysia yg berjalan lenggang kangkung ni..Dorang bjln bagaikan mengejar sesuatu yg berharga..Ye,mmg mereka mengejar!mereka mengejar masa!!Masa adalah sangat berharga...Sampai aku sempat tgk live la org jatuh tangga sb berjaln laju sangat...ish3~Bagus betul budaya mereka...

Kemudian, lepas je checkup kat imegressen, turun balik dr bangunna imegresen tu dan kejar balik bas yg kita naik td..kalo bas tu terlepas, kene lah amik bas lain..sO, itu lah kelebihan kad touch n go yg aku ckp td..sb masa naik bas, kite kene touch...nt die akan tolak amount yg sampai ke destinasi..Kemudian, bila nk turun g checkup touch lg sb die akn masukkka balik amuount yg di tolak td, die akn potong amount yg hanya sampai ke imegresen saja..so kalo bas tu terlepas utk naik balik lps checkup, kita x rugi la..kalo guna syiling agak rugi la kalo bas terlepas sb nt nk naikbas lain kene byr lain..itu la kebaikan kad tersebut..hehhe


Then, naik bas dan terus ke wOodland..dr WOodland tu amik train dan terus ke Sentosa Island...Masa dlm Perjalannan ke Sentosa Island tu aku sangat teruja bila lihat pemandangan yg sangat indah..Kebersihan mmg aku leh bg 99%. 5star la...Rumah flat dorang subahanallah..mcm kondo tahap kebersihannyer..mmg rasa aman je..Pemandangan mmg tahap tip tOp....Then, bila sampai di Sentosa Island,sekali lg hatiku tersentap dengan keindahanyer...Turun je train menuju ke Universal Studio, hati rasa bagaikan berbunga2 tatkala melihat keadaan yg penuh warna warni, dekorasi yg cukup indah..bagikan kat hollywood...Rs x menyesal lgsung habiskan duit g sana..ngeh3~Sebelom masuk ke Universal studio pon da beratus gambar amik kat lua..hahahha..kat dalam apatah lagi..keh3~..ni salah satu gambar kat luar Universal Studio...

Kemudian dengan berbayar $72 dollar kami pon masuk la ke dalam Universal Studia yang penuh dengan dekorasi menarik ala~ kartun di hollywOod...Sungguh serOnok..Gambar??usah di ckp la..penuh la kamera sampai bateri low..ahahha..Bergambar mmg puas sb semua tempat bergambar, tp sb *time constraint ada bnyak game yg kami miss..tP x pe, yg penting gambar..gambar..gambar..ngeh3~mmg sonok...Nak kene rush sikit sb esok nyer ijad keje, so kene balik Jb balik..kalO ikutkan kami yg lain ni x kesah..mmg dtg utk bercuti je..heheh...maka tercipta lah gambar2 menarik...Antaranyer...










Lepas tawaf di Sentosa Island..Kami semua balik ke JB dan tdO di hotel Jb sb esok hari nyer mau masuk Singapore semula....(sambungan hari ke-2)

p/s:great holiday!even in short time but enjoy enough :D

0 comments: