Friday, October 9, 2009

alfatihah....

Mmg tiada y kekal di dunia ini...samada benda y kite sayang mahupon y kite benci..mmg amat perit utk menerima kenyataan apabila org y kite syg meninggalkan kite...tangal 7 0ktober 2009..pukul 11.50 mlm aku mendapat paggilan dr payed..mnyatakan bahawa ibu shuk sudah tiada..subahanallah..aku amat tersentuh..walau pon bkn ibu aku, tp aku amat terasa sb arwah adalah seorang y sangat baik..aku da anggap arwah mcm mak aku sendiri..aku paham perasaan shuk..dikala itu,aku berfikir sendirian..bagaimana shuk dpt terima knyataan itu..aku hanya mampu berdoa agar arwah ditempatkan dikalangan wanita2 solehah..aku jg berharap shuk dpt terima kenyataan dgn hati y tabah dan cekal..tambah2 sekarang ini byk gile keje..ape y mampu aku buat hanya mampu bg sokongan moral...

aku paham sangt perasaan shuk,walaaupon aku x alami perkara sama..tp aku pernah mengalami nasib y agak sama tetapi ape y lain adalah orh yang aku sayang tetap berada dgn aku skng..syukur alhamdulillah..peristiwa tu berlaku lbh kurang setahun..mak aku kene strok kecil..separuh badan x leh gerak..masa tu aku ada kat kl..abg long aku kol aku kol 12mlm..subahanallah..allah saja y tau perasaan aku ms tu..kalo ikutkan masa tu gak aku nk balik kltn..tp aku kene tgu abg aku balik keje kol 7pg..aku tgu je..esok terus balik..aku sedih sgt tgk mak aku..aku hanya berdoa agar dipanjangkan umur dgn sembuh, pulih seperti sedia kala...alhamdulillah dlm ms 2 3 hari,dgn kuasa Allah mak aku bole bckp, bjln...aku syukur sgt..

jadi, moral of the story sayangilah ibubapa kite..pada siapa y telah tiada ibu mahu pon bapa..tabahkan hati..semua itu telah terulis dan tersembunyi hikmahnye...

p/s: kite sedekahkan alfatihah utk ibu shuk..

0 comments: