Tuesday, June 21, 2011

Rabu 22/6/2011

Good morning semua!
Em...hari ni hari Rabu, 22/6/2011 bersamaan 20 rejab 1432h...Cepat sungguh masa berlalu...lebih kurang 2 bulan setengah lagi umat islam akan menyambut ketibaan bulan ramadhan...insyaallah semoga Allah panjangkan umur kita utk kita sama2 menikmati barokah bulan tersebut..Rasa bagaikan baru sahaja mulakan tahun baru 2011, tp rupernyer da separuh taun da kita melalui 2011 ni....Subahannalla cepat masa berlalu..tP apakah sumbangan yg telah kita lakukan sepanjang 6 bulan ini??sama-samalah kita fikir2 kan....

Hari ni, marking paper sudah habis...Yg tinggal hanya tugas sampingan MQA yg mana aku kene tlg Kak Hanim utk siapkan apa yg patut utk MQA ni..Keje nyer senang tp agak leceh seket..org utara kata "renyoh"..ehehee...Tp nk wat mcm mn, tugas..so kenelah buat walopon leceh ke x..ahaa...pejam mata je lah....

Utk permulaan hari ini, pagi2 seperti biasalah staf2 kuar breakfast...Bagi aku pulak, breakfast tu bkn perkara rutin la..jarang2 je breakfast melainkan kalo Syah atau Cipun ajak breakfast, baru lah pegi..Tp sekarang ni Syah bz di unit exm maklumlah skrang tgh final Exm..so aku kat opis je lah buat apa yg patut...

Utk semester July 2011 ni ada beberapa subjek baru utk aku kene ajar,selain Thermodynamics yg aku da ajar sem lps dan sem ni, kene ajar 3 4 subjek lain sekali...Rasa mcm takut ja, tp should be positive minded la..kalo x cube x tau, kalo x belajar x reti..maka aku kuatkan semangat kuatkan hati..ehehhe..yok!pasti boleh..Yang aku agak teruja kene ajar welding (gas) benda yg x penah aku buat..mula2 rs cuak gak sb x reti, tp pikir dlm mode sangat membina yakni dpt ilmu baru, mka x sbr nk tunggu sem dpn..Apa pon persediaan belom buat lg..eheehhe....semoga segalanya berjalan lancar, InsyaAllah..amin...

0 comments: