Tuesday, June 21, 2011

~Fresser's Hill~

Lupe plak aku nk update tentang destinasi jimba jimbana aku bulan ni....Patutla rasa mcm kekurangan sesuatu je pd blog aku neh..ahahaha...Ruper2 nyer aku lupa nk stOry mory pasal destinasi jimba jimbana aku bln June ni yg mana aku telah ke Fresser's Hill ber-4 bersama kwn2ku kat kL...Percutian yg x dirancang...Tp ia telah menjadi kebiasaan buat kami yg suka p on d spot ja...ahahahha

Citernyer,pada 3/6/2011 aku ke kL sb ari ahad 5/6/11 aku ada kenduri kat kL dak sekolah lama aku kawin..da janji nk p, sO aku pun turun la kL dr Perlis semata2 nk p sana...tP sebelom ke hari bahagia tersebut tercipta plak satu idea nk bjlan2 melepaskan boring..ahahha..

Member aku amik aku kt LCCT, dr situ lagi dorang da soh seh soh seh pasal aktiviti yg bakal buat utk keesokkan hari nyer..tp soh seh soh seh tersebut juz ckp nk g melaka atau cameron..tP sorang lg kawan aku ni x mau ikut..so agak terkubur la plan tersebut..Maka terus balik umh member aku kat Bangi..Nak di jadikan citer, ada map kat depan ruang tamu yg mana kitaorng lepak dan nk tdo..kemudian, si Pejal ni terbelek2 peta tu pastu katanyer "jo g bukit frasser esok"...Aku yg tgh bersiap sedia mau melelapkan mata ni dgn cepat dan tangkas "OK!jom"....ahahha...aku ni mmg pantang berjalan..ahahha

Maka keesokkannyer, kami pon bergerak la dr umh lebih kurang kol 8 la lps p amik kwn aku sorang lg kat Kjang, isi minyak segala bagai pastu br bertolak ke Raub...Then, kami sampai kat atas lebih kurang kol 12 ++ tgh hari....Jalan nak naik atas tu mmg agak terkesima gak la bengkang bengkok nyer..sampai kan member aku kat belakang tu muntah..kah3...kelakar tol..Bukit dia agak tinggi la, so x da masalah lah Pesona nak naik..hehhehe...Jalan yg agak sempit kadang2 men-cuakkan diri kami semua..tP tetap gigih mendaki..aahhaha..Pastu bila lebih kurang 7km lagi nak sampai ke Bukit Fraser, ada 1 jln sempit je muat utk 1 kete...Kat situ mmg double tripple punyer cuak la...Jln2 sikit hon...jln sikit hon sb tkt bertembung dgn kete kat depan..tP upernyer jln tu adalah jln one-way..ahahaa...Walaupon one-way tp takut gak, tkt ada org yg buat biul selamber redah..namun alhamdulillah kami semua selamat sampai kat atas hampir kol 1 tgh hari...

Mcm rutin biasalah, bila ke tempat baru perkara wajib ialah bergambar sampai lebam..ahahahha..snap gambar segala bagai, pastu br sibuk cr tempat penginapan utk 2 hari 1 mlm..Agak susah nk cr tempat penginapan sb kbnyakan semua penuh dek kerana masa tu musim cuti sekolah..tP rezeki menyebelahi kami, maka ada 1 bilik kat apartment apa tah..sO kami menginap kat situ lah..tP tempat penginapannyer x boleh di banggakan hanya sekadar besyukur sb ada penginapan utk tdo sehari jek..aahaha..yelah..kenelah dgn harganyer rm100..hehhe..no choice, nk amik family roOm tp semua penuh..alahai nasib badan sb x boOk dulu..tP biasalah backpakers...ahahahahah.....

Kemudian da check in, mandi semua, kami keluar la jln2 sekitar fressers hill tu...Kami cuba menggunakan masa sebaiknyer, x mo menghabiskan masa kat hotel jek, wat rugi..maka kami p semua tempat kat sana..bangunan2 kat situ mmg sangat membanggakan sb ala2 inggeris...cuma mlm x brp nk hidup la kwsan situ, tp naseb baik masa tu ada pertandingan karoeke..so kami p temgok la..happening la sikit...Kami dpt bayangkan lah kalo x da karoeke mlm tu pasti suram dan seram kawsn tu...aahhaha...Kt bukit frasser tu gak ada air terjun, so kami sempat la pegi sana...cume x da pakaian jek nk mandi. So, sekadar p buat lawatan..ahahha

sO, da puas pegi jln2 kat situ kami pon balik tdo....kesokannyer, kami check out, breakfast dan snap gambar2 terakhir dan turun ke bwh sb tgh hari nk p kenduri member aku yg aku citer td tuh kat Kinrara...Walaopon nk g kenduri, namun sempat kami singgah di air terjun Chamang kat Bentong-Raub tu...Sempat lah mandi manda,bergambar bagai..aahhaha....Menarik la air  terjun tu..Yg lagi menarik, sebelom ni member aku ckp air terjun tu ada air panas dan air sejuk..kat tepi2 batu ada air panas, kt tgh2 ada air sejuk...Dengan teruja nyer kami pegi nk merasa keunikan tersebut...Namun...HARGHAMMMMmm..x da...huhhuhuh..tP x pelah, yg penting air terjun die best...Pas mandi manda, kami pon bertolak balik dan singgah ke kenduri member aku...Dlam otw tu sekali lg member aku sorang tu Zul K, muntah..muahahhha..ntah2 ape2 la..mcm org pregnant la...kah3...

Mcm tu la al~kesahnyer tempat jimba jimbana kami bulan Jun....maka seperti biasa ada gmbar kenangan sikit kat bwh ni...Sampai sini dulu...Tunggukan entri terbaru yer,cadangan nyer nk g lngkawi bln 7 ni...tungguuuu...=)














kat bwh ni masa otw balik singgah kat air terjun Chamang..





p/s: Sebenarnya dah lama aku nk g fraser's hills ni tp x kesampaian sb member2 x mo pegi sb katanyer x best...Ruper2 nyer mmg pon..ahahah..utk 1st timke pegi ok la, tp myb x g dah kot utk kali ke-2 sb bosan juz nk snap gmbar leh la...ehehhe...

0 comments: