Monday, June 6, 2011

Kursus Pengacaraan

Wah...sungguh lama aku tinggalkan blog ini..x da masa..Aku rasa aku x bz, namun masih x da masa nk luangkan waema sedikit pon utk blog ini..Hakikatnya walaupon x bz, namun masih ada keje yg harus di selesaikan..Kalau ikutkan hati, mmg bnyak benda yg telah berlaku dan nak aku ceritakan dlm blog ini..tP bila bnyak sgt,tibe2 jd blur~blank~blackout....hehehe..Ape pon aku cube ceritakan satu-per-satu..Di mulakan dengan kesah KURSUS PENGACARAAN pada 25 & 26 MAY 2011 di PAUH INN.

Kesahnya mcm ni, jabatan hospitaliti menganjurkan kursus pengacaraan bg Staff Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin..Pada walanya hanya 15 org sy di perlukan..Tp mungkin mendapat sambutan agaknyer, maka ia di buka pada 30 org...Katanya harus ada wakil setiap jabatan...

Pada awal promosi kursus tersebut, aku x terpikir akn terlibat sb ingatkan mmg pihak2 tertentu saja yg akan terlibat..Aku yg dr jabatan Mekanikal ni apa pekdahnyer nak join (masa tu utk pemikiran awal)..Then, member aku dr jab. Hospitality ni tye aku nk jaoin ke x, dan dgn sepantas kilat aku jbw 'NAK!!'..natah ape2 ntah...ahahah..Mungkin sb mmg aku minat kot...Bab2 bercakap ni mmg aku minat la..hehheh..Rentetan drp tu la aku leh join kursus tersebut..Tambah2 lah mmg nak kene ada wakil dr setiap jabatan. So, utk Jabatan Kejuruteraan Mekanikal aku & Nisa yg join..Nisa tu mmg selalu jd MC, so mmg patutla die join..hehehhe..maka hevoc la majlis tu..

Di pendekkan citer, kursus tu di kelola oleh pembaca berita TV3, Meor Abdukl Malek Rayyani...dan..beliau jg adalh kwn kpd kawanku dr Jab. Hospitaliti..So tetiba je aku pon berkesempatan berkwn dgn malek,sepanjang 2 hari berkampung di Poli ni, kami keluar mkn sama2, jln2 dan berjimba..ahahha..Kursus ni ok la, at least leh bg pendedahan pasal pengacaraan tV3 dan sebaginya...Sekurang2 nya ilmu yg aku dpt tu leh di kongsi dan di gunakan kelak...Yg paling best, kene manage 1 program sendiri dan group aku kene manage rancangan Nasi Lemak Kopi O'..Fantastic!! =)..

BTW kat bwh ni mcm biasalah,ada sisipan beberapa keping gmbar kenangan =)








0 comments: