Thursday, July 15, 2010

Hari ini,tanggal 15 Julai 2o1O..aku dgn rasmi nyer bergelar pekerja kpd syarikat Sugihara Grand Industries Sdn. Bhd..AlhamduliLLah rezeki ALLAH berikan pada aku sementra maseh bernafas di bumi-NYA ini...semOga aku selalu bersyukur dgn nikmat pemberian-NYA ini..Terkadang lalai dgn nikmat dunia,semOga ALLAH perkukuhkan iman aku..

Pengalaman hari pertama bekerja x janggal bg aku sb lebih kurang pengalaman hari pertama buat praktikal dulu...cuma dulu, x ada nk sgn agreement la, itu la, ini la..kali ini procedure lebih ketat sikit,namun 'feel' nyer tetap sama. Kali ini, aku x berkeseorgn,Amin bdk kls aku pon dpt keje sama,sO x da la boring sgt..tP td agak boring gak sb kene stdy prOduction...em..so far, environment Ok la...staff pOn Ok..BOss aku td x dtg..MR.DOn cuti isteri bersalin..mungkin esok die dtg,walaopon cuti tP ada gak tugasan yg tinggalkan utk aku n Amin..sb tu la kami duk kat production td..penat la duk berdiri n melilau sana sini..esOk sambung lg..eheheheh..

Pagi td terlewat bgn....kol 7.30pg br bertOlak dr umh..kalO nk kira 1O minit da bole sampai..namun...ha..ada namun...ehhheheh..namUnnnn..jln jem kat trafik lite nk kua simpang umh tu..tu yg membuatkan setengah jam nk sampai kilang..td ngam2 sampai kol 8pg...Nak jadikan citer,bolelah tersalh jalan td..dah la ujan..huhuhu..em...arap2 esok leh bgn awal n sampai awal..mana x nyer kol 7.45am dah kene punch card...ngek tOl..nk kene bersenam lah,ape lah...mcm sOny la plak..teringat lak pengalaman kat sOny Bangi dulu...itu lah kata org,kalo da spesis sama,smua pOn sama [spesis kilang JepOn]...

harap2..esOk akn lebih baik dr hari ini..=)

0 comments: