Tuesday, May 11, 2010

Teruskan..

Hidup ini mesti diteruskan walau berjuta rintangan yg datang..semalam hanye sedikit kekecewaan melanda diriku..tp aku harus berusaha utk yg akan datang..aku tidak bisa hanya perlu mengenangkan yg telah lepas..biarkan ia menjadi kenangan..tanpa kenangan tidak indah hidup ini..Aku harus tabah utk meneruskan liku2 hidup ini walau dlm ape jua keadaan..Biasalah tu,kekecewaan, kesedihan, kedukaan mahupon kegembiraan adalah sinonim dgn manusia..semua itu perasaan yg normal..cuma bagaimana mahu berdepan dgn perasaan itu terpulang pd kita..

Hari semalam aku hampir jatuh tersungkur dgn Result PSM aku..tP ia tidak bermakna aku terus tersungkur di masa hadapan..mmg..mmg benar smlm aku very frustated n kecewe gile2,tP aku tidak mau membawa kekecewaan itu utk hari2 seterusnyer..sb aku percaya Allah maha adil.Dia tau niat aku,Dia nampak usaha aku,Dia berhak menentukan rezeki kau..maka aku harus tabah...

Aku harap sudah cukup sehari (smlm)aku bersedih+kecewe..Biarkan hari ini aku aku meneruskan hidup dgn penuh keceriaana seperti hari2 lalu bersama kawan2..sb aku tau ada yg senaseb dgn aku..dan tidak kurang juga yg sedang gembire dgn keputusan masing2...jd aku putuskan "life must be go on...".Thanks pada kwn2 yg bg support kat aku smlm...Along, Angah,Syila,Abg long Zaren, Aina..Anyway harap kita sama2 berjaya..INSYAALLAH

p/s:setiap yg berlaku pasti ada hikmah.kite sebagai manusia harus menerima hakikat dan ketentuan..=)

Gambar bwh ni sedikit sebnayak memberi suntikan semangat utk aku teruskan usaha...


4 comments:

mohad said...

cantik blog..

Lang Legar said...

bagus. itulah semangat yang kita mahu dari pak kertu.

kelak kalau jadi tenaga pengajar, jangan bagi anak murid merasai perasaan sedemikian.

hamba akhir zaman said...

great zul...xpe la...xde rezeki...
mse depan ditgn kite...result 2nd bab

MZH said...

tQ semua...ehehhe