Saturday, November 6, 2010

Nauzubillah...

Lahaulawala......Nauzubillah...Subahannallah...Bencana yg amat dasyat sekali lg melanda Indonesia...Kali ini,ati aku benar2 tersentuh dgn kekuasaan Allah taala..Bencana yg mmg x penah aku gambarkan,bagaikan filem dgn kepulan asap..Tapi itulah hakikatnyer..Allah mampu berbuat ape saja..
Bila aku tgk kepulan asap letusan gunung berapi tu,tetiba ati aku terpanggil utk re-call balik ape y aku baca pasal tanda2 besar kiamat..yakni salah satunyer, kepulan asap di udara selama 40 hari 40mlm..Nauzubillah..takut nyer..semoga Allah pelihara kita semua..Jika ditakdirkan kita meninggal,amiklah nyawa kita dlm iman...Astaghfirullahalazim...


"SLEMAN: Merapi mencatatkan letusan paling kuat awal pagi semalam, dengan semburan gas panas setinggi 8,000 meter ke udara, selain menghasilkan hujan abu volkanik, hujan pasir serta kerikil sehingga ke Yogyakarta, yang terletak kira-kira 40 kilometer dari gunung berapi itu. " Bila baca paper harini dan lihat gambar magsa2,bagaikan ia hanya mimpi dan x nyata...mana x nyer,debu2 dan asap2 bagaikan 3D yg menghiasi destop2 komputer dan laptop...Allah itu maha kuasa...Tiada yg tertanding dgn kuasanyer..Allahhuakbar!

0 comments: