Thursday, April 26, 2012

Bom!!

Walaupun sudah sebulan hampir sebulan ia berlalu, namun aku pasti peristiwa itu tidak mungkin hilang dlm kamus pengalaman ngeriku..

Tanggal 31.4.2012 kejadian letupan di Lee Garden, Hatyai telah mengorbankan beberapa rkyt Malaysia dan mencederakan ramai org..hari tu menjadi detik cemas kami ber 4 ~Aku, Am, Darus, Nisa~

Percutian yg hanya di rancang utk sementara waktu membuatkan kami terperangkap dlm kejadian tersebut..Syukur, Allah masih sayangkan kami..Selepaas 15minit kami kelur dr Lee Garden, bangunan itu meletop..Asalnya dikatakan gas meletop, tetapi selps di siasat, mmg itu adalah pengeboman oleh penganas..subahanallah...mmg aku mcm x percaya perkara itu berlaku dan aku dengan siaran langsungnya melihat api dan asap tebal depan mata dgn mangsa yg lari dan sebagainya...Tapi masa tu aku sedikit tergamam sb kereta aku berada pada basement parking dlm Lee Garden tu...

Dipendekkan cerita, selpas 4 hari barulah boleh amik balik kereta aku..Alhamdulillah kereta masih ok jika nk dibandingkan dgn org lain..Walaupun cermin pecah dan kemek, tp aku syukur nyawa aku masih terpelihara...

Dlm kejadian tu, ada hikmah di sebaliknya..Aku telah kenal dgn family yg sgt baik..Nama dia Abg Nizam N Kak Farah...sepanjang aku kat sana dgn ketiadaan passport, Abg Nizam banyak membantu sampailah segalanya telah selesai..nasib Abg nizam lagi teruk dr aku apabila kereta Alphard yg dibelinya dr Jepun masa Kak Farah beljar kat sana hangus kene bom..tp syukur keluarganya 7 org selamat..

Sampai ke hari ni, eristiwa itu masih segar dlm ingatan aku dan akan aku jadikan nya sbgai pengajaran utk selamnya...

p/s:
* terima kasih yg amat kpd ang Nizam & keluarga
* Terima kasih kpd keluargaku & kwn..







 Ni lah abg nizam..yg pakai baju biru tu...





0 comments: