Friday, January 27, 2012

Penghujung Januari

Pejam celik-pejam celik, Januari semakin hampir untuk meninggalkan kita semua..Jika tadi aku bekerja di hari Jumaat 27 Januari 2012, sekarang sudah tepat pukul 12mlm menunjukkan masa terus berlalu dan telah masuk 28hb Januari...Sedar tidak sedar, hanya 3 hari lagi kita akan masuk bulan Fenruari..Sungguh cepat masa berlalu..Ini bermakna sudah hampir genap sebulan aku sambung belajar...

2 hari lepas merupakan yg suka dan duka buat aku..Apa yg suka dan apa yg duka?? Aku mulakan dengan yg duka dulu...dukanya apabila pinjaman PTPTN aku di tolk atas alasan akaun lama masih aktif...Nasib baik ada ex-student aku kerja kat PTPTN..siasat punyer siasat rupernya kes dulu PTPTN x setel lg...Walaupun aku dah byr semua hutang masa degree dulu, tapi PTPTN x keluarkan surat pelepasan hutang...Sb tu lah yg sangkut kali ini...Tapi alhamdulilllah hari ini aku dah boleh apply semula sb student aku tu dah setelkan semua..Alhamdulillah,ku panjatkan kesyukuran ke hadrat ilahi dengan harapan semoga permohonan kali ini di luluskan...

Dan berita gembiranyer, permohonan utk pengeluaran KWSP aku y x seberapa tu dpt di keluarkan utk pembayaran yuran blja..Mmg lah semua yuran dah byr, tp itu aku berhutang dgn ASB aku sendiri..maka kene ganti la..hehhehe..

Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.. Kalo semua yg kita impikan dan inginkan dapat sesenang A-B-C..Maka dimanakah nikmat kejayaan kita..Aku percaya Allah sudah buat yg terbaik utk hambanya...Yg penting kita harus tabah dan jgn mudah putus asa....

p/s: Semoga ALLAH kuatkan semangat kita semua utk mendapat nikmat dunia & akhirat :)

0 comments: