Thursday, September 27, 2012

Berkelah di Gua Kelam

Tanggal 22 September 2012, di hening malam dalam kelas master, tibe2 hp berdering..tapi x berdering sangat lah sb aku dah silent..heeee...tgk2...shahidan taufif yg call...aku x angkat sbb kls x abis lg....Lps tu, sekali lg dia kol dan aku jwb panggilan itu...Aku ingat nak ajak dinner, ruper2 nya nk ajak g berkelah di Gua Kelam keesokkan harinya..Pada mula nya aku nk refuse sbb plan asal adalah nk siapkan keje yg bertimbun..Tapi x sampai ati pulak nak tolak pelawaan kwn2..So, aku ckp YES...

Maka dgn itu, kata Shidan nak g Tesco pukul 9 esok beli brg...Masa tu dlm kepala otak aku, "sempat ke???" tapi x pe la, aku mengiakan aje...

tut..tut....keesokkan harini...selepas subuh aku tunggu lah die kol atau msg..tp x da..So aku msg la die tp senyap sunyi tanpa berita..em..sambil menunggu tu aku berFB la dan aku sangkakan dah cancel sb pagi tu hujan..x pelah aku go on dgn plan asal nk buat keje...

Pukul 10 am..aku mandi n siap2 nk buat keje, tibe2 fon berbunyi dan org tersebut adalah Taufif..Katanya, jadi p berkelah..Kemudian, Shidan plak yg msg ckp semua org tunggu aku..Aku rs bersalah gila sbb prinsip aku, aku x suka lambat dan x suka org tunggu aku sbb aku lambat..Maka dgn itu, aku pecut kereta terus ke rumah dorg...Dgn berbekalkan semangat Schumacer, aku pecut dlm masa 15minit utk sampai ke rumah mereka di Kangar..hohoho...(arap2 x da speed trap)..
Bila sampai di sana....mmg siput sedut btl la, dorg baru bangun dan shidan br pas mandi..Cisss!!!huhhu! Akhirnya, Tesco ntah ke mana, berkelah pg ntah kemana..Dorang tukar plan g beli brg kat C-Mart Arau je..

Walau bagaimanapun, perkelahan tersebut tetap jadi tapi lepas Zohor baru kami berkelah..So far, ok la.Antara makanan yg ada ialah kue teaw goreng, udang goreng, bebola udang, isi ketam, ayam bakar, hot dog..Semua tu masak kat sana..tgk lah gambar kat bawah ni..heeee..























p/s: Kenangan yg paling tak dpt dilupakan adalah apabila aku dgn gah nya jatuh gedebuk!mcm nangka busuk gugur ke bumi...huhhuu..dek kerana licin..ish3~
* rombongan cik Kiah berkelah ni adalah bersama kawan2 Unimap & UUM...


~Thank You~

0 comments: